Kleine en middelgrote ondernemingen
Elke kleine en middelgrote onderneming (KMO) investeert om mee te zijn in dit digitale tijdperk. Hierdoor maakt uw bedrijf meer en meer deel uit van het digitale en online ecosysteem waarin alle systemen en netwerken alles en iedereen met elkaar verbindt. Elk bedrijf investeert dan ook om dit zo goed mogelijk te beveiligen. Maar hoe zit het met de medewerkers?
Wat zijn de gevolgen voor een KMO?
Gevaren en gevolgen voor een KMO
Wist u dat:
- de gemiddelde kost voor bedrijven als gevolg van een phishing aanval is gemiddeld €15000 (Bron: csoonline.com)
- de gemiddelde GDPR boetes in België voor 2021 komt op €52000 (Bron: Gegevensbeschermingsautoriteit)
- het meeste van de GDPR boetes na een klacht van ontevreden medewerker of klant gekomen zijn. (Bron: Gegevensbeschermingsautoriteit)
- naast de boete de imago schade en de gevolgen ervan nog groter zijn
- dat 60% van alle kleine ondernemingen die een groot datalek hadden gingen binnen 3 jaar failliet. (Bron: Winmagpro, 2020):